En medarbeidersamtale er en strukturert dialog mellom en leder og en ansatt som har som mål å utvikle og forbedre arbeidsforholdet, prestasjonene og kompetansen til den ansatte. For å gjennomføre en medarbeidersamtale på en profesjonell måte, bør du følge trinnene som beskrives i denne artikkelen.
Mange bedrifter mangler gode rutiner for oppfølging av medarbeidersamtaler. Ved å sette medarbeidersamtalen i system får både ledere og medarbeidere god oversikt over hvilke tiltak som er planlagt og gjennomført.
"Lytt aktivt til den ansatte og vis interesse og respekt for hans eller hennes synspunkter."
Kontakt oss, så tar vi en uforpliktende prat om dine behov og gir deg en demonstrasjon av hvordan våre løsninger kan hjelpe deg og din virksomhet!
Kontakt ossEducatia AS er et norsk programvareselskap som utvikler skytjenester for kartlegging, utvikling og dokumentasjon av kompetanse. Vi tilbyr en integrert plattform for e-læring (LMS), kompetansestyring, medarbeideroppfølging og HMS. Les mer om hva vi kan hjelpe deg med på educatia.no.